Zorgverlof [CBB - De NVvPO] : Nederlandse Vereniging van Praktijkondersteuners
| A + A - |
Login     nieuw wachtwoord aanvragen
 + Registreren
http://www.nvvpo.nl/modules/news/article.php?storyid=219
  • Navigatie
Hoofdsponsors
  • AstraZeneca
  • Novo Nordisk
Sponsors
  • Chiesi
  • sanofi-aventis
  • MSD
  • Rochediagnostics
  • Bristol-Myers Squibb
  • teva
  • Postgrade
  • Ypsomed
  • Menarini
  • Hemocue
  • Lifescan
  • Lily
  • Bayer

Bekijken dit onderwerp:   1 Anonieme gebruikers

Zorgverlof

Ik heb een vraag over zorgverlof.
Mijn moeder moet de komende periode (minimaal 33x) naar Vlissingen voor bestralingen. Het is de bedoeling dat ik hier ook een aantal keer van mee ga. Valt dit ook onder zorgverlof? Of kost dit mij gewoon vakantie-uren? Aangezien ik op mijn werk alleen maar hele en halve dagen kan opnemen en geen uren, kost mij dit anders wel heel veel vakantiedagen. Als het niet anders kan dan moet dit natuurlijk. Maar als ik dit ook onder zorgverlof kan aanvragen scheelt het toch weer.

Groetjes,

Wendy

Gepost op: 6/9 15:37
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

Re: Zorgverlof

Beste Wendy,
In de CAO staat het volgende:

Artikel 8.3 Kortdurend zorgverlof
a. De werknemer kan in aanmerking komen voor een kortdurend zorgverlof wanneer sprake is van ziekte van echtgeno(o)t(e) of partner, inwonend (pleeg)kind, inwonend kind van echtgeno(o)t(e) of partner, of bloedverwant in de eerste graad niet zijnde een kind, en deze persoon vanwege de ziekte verzorging van de werknemer nodig heeft.
b. Het kortdurend zorgverlof bedraagt per jaar maximaal twee keer de gemiddelde arbeidsduur per week. Gedurende het verlof heeft de werknemer recht op 100% van het loon voor zover dit niet meer bedraagt dan het maximum dagloon, maar ten minste op het voor de werknemer geldende wettelijke minimumloon.

Het lijkt mij van toepassing.

Sterkte met je moeder!

Groet,
Rolf

Gepost op: 6/9 21:43
Verstuur bericht naar andere applicatie Verstuur

3e Nationale POH congres

9 september 2010

3e POH congres
Producten NHG bestellen

nhg